Twee jaar na de lancering van een totaal nieuw businessconcept (onder de noemer Forever Home en Silver Home) plukt het familiebedrijf Moments Furniture van de broers Benoit (foto) en Albert Thevelien daar de vruchten van. Het tachtig jaar oude familiebedrijf pakte in 2013 uit met een eerste B2C-initiatief. Forever Home wil senioren thuis het comfort (zit- en slaapoplossingen) bieden dat het mogelijk maakt om langer zelfstandig thuis te wonen op latere leeftijd. “De Forever Home collectie is eenvoudig in gebruik, combineert knowhow met vormgeving, is bruikbaar voor jong en oud en volgt de evolutie van de gebruiker,” aldus Serge Derouck van Moments Furniture. “We ontdekten echter snel dat de thuis wonende senior moeilijk bereikbaar is. Daarom pakten we ook uit met SilverHome, het eerste digitale platform in Vlaanderen voor bedrijven en organisaties die oplossingen ontwikkelen om op latere leeftijd zelfstandig, in de eigen woning te blijven wonen.”
Via dit sociaal platform wil Moments Furniture ouderen, hun familie en vrienden op een kwalitatieve en heel gerichte manier informeren, sensibiliseren en oriënteren. Silverhome (www.silver-home.eu ) biedt enerzijds bedrijven de mogelijkheid om een relatie op te bouwen en in verbinding te komen met de thuis verblijvende senioren en hun familie en wil anderzijds kwalitatieve contactmomenten met bedrijven en organisaties creëren voor senioren en hun familie.
Moments Furniture (57 medewerkers in België) met hoofdzetel en productie in Ingelmunster, is al tachtig jaar gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van meubilair voor de zorg(instellingen). De snel groeiende kmo is niet alleen actief in eigen land maar ook en met eigen vertegenwoordiging op de Luxemburgse, Franse, Nederlandse, Duitse en Zwitserse markt. Recent behoorde het bedrijf bij de keurgroep van vijf genomineerde West-Vlaamse bedrijven voor de Trends Business Tour 2015. (KC)