Gymp

Modemerk GYMP meet zich een nieuw kleedje aan

DESSELGEM – Met een nieuw logo, een rebranding en een actievere aanpak op sociale media voor haar kinderkledingmerk GYMP toont de familie Anckaert dat het mogelijk is om als familiebedrijf een eigen plek te verwerven in de steeds mondialer wordende retailsector. Anckaert Confectie is al decennia lang een begrip in het Belgische modelandschap.

GYMP staat voortaan voor Gorgeous Young Misters and Princesses en daar hoort ook een nieuw logo en huisstijl bij die meteen doorgetrokken werden op de website en in de eigen winkels van GYMP in Brugge en Kortrijk. Deze rebranding geeft het merk een nieuwe vibe, en dat merkt men ook op sociale media. Het bewijs meteen dat een familiebedrijf wel degelijk nog stand kan houden in een steeds veranderende retailsector.

Gegroeid uit een eenmans borduurbedrijfje, hielden de broers en zus Anckaert uit Desselgem (Waregem) in de jaren ’80 het kindermerk Anne K boven de doopvont. Dat maakte in 2000 succesvol plaats voor GYMP, wat tot voor kort stond voor Geert, Jo, Marianne en Pol. GYMP groeide doorheen de jaren uit tot een waardevol Belgisch kinderkledingmerk. Met een équipe van een twintigtal medewerkers in Waregem en eigen ateliers in Tunesië bouwde het West-Vlaamse merk de afgelopen jaren een mooie klantenportefeuille uit. GYMP, gespecialiseerd in baby- en feestkleding voor kinderen van 0 tot 14 jaar, wordt intussen verdeeld in meer dan 400 boetieks en speciaalzaken over heel Europa.

Verse energie

De nieuwe huisstijl kon al op veel bijval rekenen bij de verdelers van het merk die er al in januari kennis mee maakten bij de voorstelling van de nieuwe collectie Winter 2019. Met onder meer een rebranding van haar winkels, de site die in een nieuw kleedje gestopt wordt en een lanceringsactie, wordt de nieuwe dynamiek nu ook losgelaten op het brede
publiek. Het merk kijkt de toekomst dan ook positief tegemoet. “Deze nieuwe aanpak, ondersteund door het marketing bureau Mex United uit Kortrijk, geeft ons verse energie om ook de komende jaren onze unieke positie in de kinderkledingwereld te claimen”, zegt Geert Anckaert, CEO van Anckaert Confectie. “Het geeft moed vast te stellen dat je ook als bescheiden
West-Vlaamse ondernemersfamilie een lange termijnproject kan uitbouwen in een fluctuerende markt.”