Rouw Miriam

Miriam Rouw neemt bekend Nederlands cosmeticamerk over

KORTRIJK - Routinely, een vrij bekend Nederlands (Amsterdam) conscious skincare merk, bevindt zich sinds kort in Belgische, meer bepaald in West-Vlaamse, handen. De West-Vlaamse skincare onderneemster Miriam Rouw (links op de foto) nam het merk over en gelooft naar eigen zeggen erg in het potentieel van Routinely. 

“Routinely past in de tijdsgeest en is helemaal klaar om de Europese markt te veroveren”, zegt Miriam Rouw. Routinely werd in 2020 opgestart, onder meer met kapitaal van Beiersdorf (Nivea), en nam een vliegende start als 100% digitaal, direct-to-consumer cosmeticamerk.

Als ‘conscious skincare’-merk legt het de nadruk op natuurlijke en duurzame ingrediënten, zonder schadelijke stoffen voor de huid of de planeet. Met die aanpak viel het merk al snel in de prijzen: Best Green Beauty Product bij de Dutch Beauty Awards ’22, Best Budget Skincare Brand bij de Belgian Beauty Awards ’22 en de Prix d’Excellence de la Beauté van Marie Claire ’22.

In lijn met de tijdsgeest

“Je voelt aan alles dat Routinely perfect de tijdsgeest raakt met zijn nadruk op eenvoud, personalisatie en duurzaamheid,” legt onderneemster Miriam Rouw uit. “De kracht van Routinely zit in het minimalistische, modulaire concept dat elke consument eenvoudig dagelijks kan toepassen. Bovendien zijn de Routinely-producten volledig vegan. Ik zag meteen heel veel potentieel om uit te groeien tot een Europese sterkhouder. Vanzelfsprekend raken we niet aan het DNA van het merk: duurzaamheid blijft de essentie van Routinely. We blijven inzetten op duurzame verpakkingen en alle productie blijft in Europa.”

Routinely is een zogenaamd ‘conscious skincare’-merk voor dagelijks gebruik van de huid. Het merk werd opgericht in 2020 en legt de nadruk op natuurlijke duurzame ingrediënten, zonder schadelijke stoffen voor de huid of de planeet. Alle producten zijn vegan en de productie ervan vindt plaats in Europa.