Kopie van Kopie van POSTS YESBUTNO  – POST 4 – MICHEL

Michel Haspeslagh ruilt kaderfunctie bij Ardo in voor eigen artistiek bedrijf Yes But No

ARDOOIE - Yes But No. Zo heet het nieuwe bedrijf van Ardo-telg Michel Haspeslagh en zoon van dokter Marc Haspeslagh. Yes But No wil een soort mobiele galerij bieden, met straks een pop-up in Knokke (vernissage op 21 april eerstkomend). Verder is het de ambitie om kunstenaars te helpen commercialiseren. Michel Haspeslagh blijft aan als bestuurder bij Ardo, maar treedt terug uit alle operationele functies die hij sinds tien jaar waarnam in het familiebedrijf. 

Voor Michel Haspeslagh is de ommeslag naar de culturele sector een droom die uitkomt. Samen met 20 andere neven en nichten maakt hij deel uit va de derde generatie Haspeslaghs bij Ardo.

“Op mijn 36e wil meer tijd vrij maken voor mijn artistieke passie”, zegt Michel Haspeslagh in een interview met Ondernemers, het ledenblad van Voka West-Vlaanderen. “In ons gezin werden we via talrijke museumbezoeken al vrij jong ondergedompeld in de kunstwereld. De voorbije jaren volgde ik opleidingen bij Sotheby’s en schuimde zowel online als live veilingen af. Zo verzamelde ik in de loop der jaren wereldwijd kunstwerken, meestal hedendaagse.”

Yes but no wil een ‘moving gallery’ zijn, zo zegt Michel Haspeslagh nog. In de praktijk gaat het om langlopende pop-ups op locaties die ofwel esthetisch speciaal zijn of waar veel kunstminnend publiek zit. Knokke mag straks geurende zes maanden de pits afbijten. Ook in Gent behoudt hij een vaste uitvalbasis nabij het Sint-Pieters station. Finaal wil Haspeslagh ook de zak runnen by walking around bij bedrijven of particulieren met interesse in kunst.