Sinds het uitbreken van corona fietst Michel Delfosse, CEO van Bel&Bo, in principe elke dag van Kortrijk naar de hoofdzetel in Deerlijk. Harder fietsen, dat doet hij ook met zijn retailketen. Bel&Bo telt over het hele land bijna 100 (95) winkels. Net zoals bij andere retailers hakte de coronacrisis er behoorlijk in.
Maar Michel Delfosse blijft niet bij de pakken zitten. In Roeselare wordt de winkelruimte uitgebreid van 700 naar liefst 1.350 vierkante meter. “Ik weet dan anderen er anders over denken maar ik geloof ook nu nog altijd rotsvast in de klassieke winkels”, aldus de dynamische CEO. “Ik stel vast dat ook de klanten het klassieke winkelen lang niet op de schop gooien, integendeel. Mensen hunkeren naar sociale contacten en een winkelbeleving is daarbij een ideale opstap. Als de economie herneemt en de maatschappij normaliseert, zal ook het winkelbezoek dat doen.”
De keuze om een aantal fysische winkels uit te breiden, betekent niet dat Bel&Bo het online gebeuren links laat liggen. Later dit jaar wordt zelfs een gloednieuwe webshop in gebruik genomen. “Online is nu goed voor zowat 9 procent van onze globale omzet, maar is ongetwijfeld stijgende”, weet Delfosse nog. “In het coronajaar was er zelfs sprake van een verdubbeling, wat niet meer dan logisch was gezien de opgelegde winkelsluitingen.”