Cis Scherpereel, medeoprichter en e-commerce strateeg bij Mex United, is tevreden met het tot hiertoe bereikte resultaat: “Met ons make-it-happen team zijn we gewoon om kort op de bal te spelen en ons op oplossingen te focussen”, zegt Scherpereel. “Het uitwerken van deze reeks webinars was wel een kluifje naar onze hand. We zijn ook ontzettend trots dat de deelnemers ons beloonden met een heel mooie tevredenheidsscore. Maar liefst 95,2% gaf aan dat ze de webinars heel waardevol vond. Dat kan tellen. De honger naar kennis bleek heel groot en het is fijn om op korte tijd zoveel ondernemers vooruit te kunnen helpen. Dat geeft een enorme voldoening.”
Kennis delen is al hun hele loopbaan het mantra van Cis Scherpereel en Kurt Ostyn. Sinds 2017 doen ze dat met hun team marketingstrategen bij Mex United. Kurt Ostyn: “Onze ervaring en onze openheid om die gretig te delen, weten veel ondernemers in deze tijden meer dan ooit te waarderen. In de afgelopen weken stonden 24 Webinars en infosessies op het programma. We kennen Zoom intussen door en door, maar snakken ook terug naar de lezingen die we live kunnen brengen uiteraard.”
Een ander 2021
Ook al hadden ze de voorbije weken de handen vol, toch hopen Cis en Kurt dat 2021 geen vervolg wordt van 2020. “Onze bedrijven staan voor grote uitdagingen”, aldus Ostyn. “West-Vlaamse ondernemers werken zeer hard, maar ze zijn tegelijk nog te bescheiden. Ze spelen hun troeven veel te weinig uit. Wij helpen hen om dat wél te doen. Om het hoofd op te richten en de blik te verruimen. We zijn heel vaak een klankbord en halen via gesprekken en onderzoek pareltjes naar boven. We gaan op zoek naar hun ‘oneerlijk voordeel’. Die strategische oefening is voor velen een absolute must.”
info: www.vlaio.be/jezaakonline