Eyes Wide Open

Merkenagentschap Plug pakt uit met nieuw concept om bedrijven beter te positioneren

ROESELARE - Het West-Vlaamse branding agency Plug kondigt de lancering aan van Eyes Wide Open, een nieuwe spin-off die bedrijven helpt duurzaamheid te integreren in hun strategische plannen. Concreet gaat Eyes Wide Open bedrijven begeleiden bij het ontwikkelen van betekenisvolle acties die bijdragen aan hun toekomstgerichte positionering in de markt. "Vanaf de ideeënfase proberen we het verschil te maken met duurzame, strategische campagnes die opvallen en echt impact creëren," zegt Bert Bartsoen van Plug.

In een wereld waarin consumenten steeds kritischer worden, is het voor merken essentieel om verder te kijken dan oppervlakkige campagnes. “Klanten verwachten tegenwoordig oprechte betrokkenheid bij maatschappelijke en duurzame thema’s, maar veel goedbedoelde initiatieven missen zichtbaarheid of de gewenste impact,” stelt Bert Bartsoen van branding agency Plug. “Bedrijven doen er daarom goed aan een professionele partij in te schakelen die vanaf de ideeënfase meedenkt en de juiste koers uitstippelt. “Op die manier hebben wij al heel wat bedrijven succesvol begeleid naar een  waardegedreven bedrijfsvoering.”

Met de nieuwe spin-off Eyes Wide Open wil het branding agency nu nog een stap verder gaan. “Duurzaamheid kan een krachtige motor zijn voor groei en innovatie, maar veel bedrijven zien dat potentieel nog niet”, zegt Bartsoen nog. “Met Eyes Wide Open geven we bedrijven de tools en begeleiding om niet alleen maatschappelijk verantwoord te ondernemen, maar ook op het gebied van duurzaamheid zich strategisch en onderscheidend te positioneren in de markt.”

RAFF Plastics als voorbeeld

Bartsoen gelooft sterk dat er een ruime markt is voor hun gespecialiseerde dienstverlening. “Daarom hebben we van Eyes Wide Open een aparte entiteit gemaakt”, zegt Bert. “Op die manier maken we duidelijk dat dit een volwaardige activiteit is. We benaderen duurzaamheid met een brede blik en kijken verder dan de klassieke, ‘groene’ maatregelen. Bij ons draait het om het vinden van een balans tussen people, planet en profit en het ontwikkelen van haalbare ambities waarmee een bedrijf het verschil kan maken.”

Eén van de bedrijven die zich door Bert en zijn team intussen liet begeleiden is RAFF Plastics uit Houthulst. Als pionier in de recyclagesector zocht RAFF Plastics naar een merkidentiteit die hun groene waarden en vooruitstrevende aanpak volledig weerspiegelt. “Plug is al meer dan tien jaar een onmisbare partner voor ons en zorgde voor een strategische herpositionering en rebranding die onze duurzame missie duidelijk stelt”, getuigt CEO Caroline Van der Perre. “Daarbij zijn ze erin geslaagd onze visie om te zetten naar een concept dat een breed publiek aanspreekt.”

Dankzij de begeleiding van Eyes Wide Open is RAFF Plastics nu helemaal klaar om de uitdagingen van morgen aan te gaan. “Onze ambitie is om op een kwaliteitsvolle manier verder te groeien, we geloven immers dat groei begint bij het leveren van uitstekende resultaten voor onze klanten, ook als het gaat om duurzame strategieën,” concludeert Bartsoen.

 

 

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Over Eyes Wide Open

Eyes Wide Open is een strategisch branding- en marketingbureau dat bedrijven ondersteunt bij het ontdekken en benutten van hun duurzame potentieel. We integreren duurzaamheid in merkstrategieën, ontwikkelen krachtige visuele identiteiten en creëren impactvolle marketingcampagnes. Ons doel is om merken te helpen groeien en hun concurrentiepositie te versterken door duurzaamheid om te zetten in unieke troeven.

Ontdek meer op www.eyeswideopen.be

Contactgegevens