RouteYou

Mediahuis neemt RouteYou over van stichter Philiep De Sutter

KORTRIJK, ANTWERPEN - De Antwerpse mediagroep Mediahuis - moedermaatschappij van de Made In-formules - bouwt verder aan zijn digitale strategie en neemt het van origine Oost-Vlaamse RouteYou over. RouteYou is een navigatieplatform dat is ontworpen om routes te ontdekken, plannen en te delen die geoptimaliseerd zijn voor verschillende buitenactiviteiten zoals wandelen, hiken, fietsen en nog veel meer. Ook in West-Vlaanderen uiteraard. 

De afgelopen jaren is er een sterke opmars van wandelen en fietsen als gezonde tijdsbesteding. De markt van recreatieve fiets- en wandelnavigatie applicaties groeit dan ook steeds verder en het Belgische RouteYou, opgericht in 2005, is hierin één van de pioniers. De platformen van RouteYou inspireren miljoenen wandelaars, fietsers en andere sportievelingen in het plannen en ontdekken van routes en helpen in de online beleving en navigatie ervan. Vandaag beschikt RouteYou over meer dan 7 miljoen routes gemaakt door een actieve gemeenschap van 15 miljoen unieke bezoekers per jaar. Met de overname wil Mediahuis het bedrijf verder laten groeien door het integreren van content, het verbeteren van de betrokkenheid van gebruikers op verschillende platforms en het integreren van Mediahuis’ ervaring op het gebied van advertenties, digitale abonnementen en data-analyse.

Meerwaarde voor twee partijen

Gentenaar Philiep De Sutter (nu woonachtig in Zottegem) is de oprichter en CEO van RouteYou. Hij is opgetogen over de deal. “Met RouteYou hebben we de afgelopen 18 jaar grenzen verlegd om recreatieve online navigatie mogelijk te maken voor de miljoenen fietsers, wandelaars en andere recreanten die intussen van ons platform gebruikmaken”, zegt De Sutter. “Met Mediahuis hebben we de ultieme partner gevonden om de toekomst van het RouteYou-platform te verzekeren en succesvol verder uit te bouwen. De expertise van Mediahuis op het vlak van content, advertising en marketing zal ons in staat stellen om de routebeleving van onze gebruikers naar nieuwe hoogtes te brengen. Zo kunnen we onze missie verder waarmaken om hen de mooiste routes te laten vinden, plannen en beleven, onder het motto: “het gaat niet om de bestemming, wel om de route en vooral, met wie je ze aflegt”.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis, heeft het over een surplus. “We weten dat onze lezers sterke interesse hebben in wandelen, fietsen en lopen”, aldus de CEO. “De integratie van RouteYou biedt mooie opportuniteiten om de service naar de abonnees te verrijken. We zijn ervan overtuigd dat RouteYou en Mediahuis elkaar wederzijds kunnen versterken. We leggen het vervolg van de route dan ook graag samen met hen af.”

foto: RouteYou