Volumedeals

Maxim Declercq en Laurent Van Parys starten nieuw bedrijf dat de horeca vooruit wil helpen

WAREGEM - Het is een brandend actueel thema: de kleine marges in de horeca-sector. Maar problemen vragen om oplossingen. Maxim Declercq, wel bekend van de event- en feestzaal De Porcherie, en zakenpartner Laurent Van Parys willen met hun nieuw bedrijf Volumedeals collega's in de horeca- en eventsector ter hulp snellen.

 

Horeca- en eventondernemers Laurent Van Parys en Maxim Declercq zijn al lang geen groentjes meer als ondernemers pur sang. Ze hebben een hele reputatie opgebouwd met de eventlocatie De Porcherie in Waregem en evenementen zoals KUB Koercheval, Oktoberfest Wevelgem, Beatrun en de Young VIP van Dwars Door Vlaanderen en Waregem Koerse.

Nu lanceren ze hun nieuw leveranciersplatform Volumedeals. Volumedeals speelt in op een hot topic in de horeca: de steeds kleiner wordende marges in de sector. “Door te drukken in de aankoopprijs wil Volumedeals de marge voor de sector verhogen”, zeggen de initiatiefnemers. “Het team van Volumedeals gaat als promotiejagers op zoek naar de beste prijzen op de markt en wil zich zo  positioneren als een discounter van A-merken met focus op sterke dranken en barmaterialen. Daarnaast wordt de nadruk ook gelegd op de laatste trends. Zo verdeelt Volumedeals de populaire Aperol Spritz in premixed vaten, speciaal voor evenementen en grote horecazaken. Ook de verkoop van herbruikbare bekers speelt in op de vergroening trend in de eventsector.”

Motivatie

“Onze drijfveer om aan te kopen in volume vloeit voor uit onze eigen ondervindingen in de horeca- en eventwereld”, zeggen Van Parys en Declercq. “Zo leerden we dat de leveranciersprijzen voor alcoholische dranken en andere barmaterialen al een tijdje in een stijgende lijn zitten. We hebben aan de lijve ondervonden hoe de aankoopprijzen sterk kunnen variëren van leverancier tot leverancier of van tijd tot tijd en hoe belangrijk het is om de aankoopprijzen onder controle te houden. Bovendien is het tegenwoordig niet meer mogelijk om de stijgende aankoopprijzen zomaar door te rekenen aan de eindconsument in de horeca- en eventwereld, aangezien dit een prijsgevoelige sector is.”

Dit alles leidde dus naar een nieuw ondernemersinitiatief. Want eens ondernemer, altijd ondernemer, toch? “Na verloop van tijd werden onze eigen aankoopvolumes zo hoog dat we niet meer zelf de hoeveelheden konden verbruiken in onze horecazaak en op onze verschillende evenementen”, vertellen Laurent en Maxim. “We verkochten onze gevonden deals door aan bevriende horecazaken en event organisatoren en zo ging de bal aan het rollen. Nu is het onze bedoeling om ook andere professionelen te laten meegenieten van de deals en promoties die wij kunnen bekomen op tal van sterke dranken, specials en barmaterialen. Zo is het voor hen ook mogelijk om hun marge te verbeteren.”

 

Webshop

Ondertussen is Volumedeals gelanceerd met een online webshop voor professionele accounthebbers. Er zal geen fysieke winkel komen omdat er niet gemikt wordt op particulieren, maar wel op events en horecazaken met een groot volume.

Meer informatie kan je terugvinden op de website www.volumedeals.be