Matexpo winnaar

Matexpo kende topeditie

De tweejaarlijkse bouwbeurs Matexpo groeide de voorbije vijf dagen uit tot een kassucces. Om en bij de 41.500 bezoekers (+ 5 procent ten opzichte van de vorige editie) vonden de weg naar Kortrijk Xpo, waar 370 exposanten klaar stonden om het beste van zichzelf te tonen. Matexpo heeft een traditie om u tegen te zeggen. De eerste beurs werd georganiseerd vlak na het beëindigen van Wereldoorlog II, wat toen kaderde in de wederopbouw van het land. Vandaag is de beurs in handen van vijftien bouwondernemers, die allen gelijke aandelen hebben. Het operationeel management van de beurs is in de bijzonder kundige en professionele handen van Kortrijkzaan Gregory Olszewski.

Traditiegetrouw wordt op de laatste beursdag de exposant beloond die het meeste aantal effectieve bezoekers heeft aangebracht. Daarvoor worden de exposanten opgedeeld in vier verschillende 4 categorieën: buitenstanden tot en met 300 m2 en meer dan 300 m 2 en binnenstanden tot en met 75 m2 en meer dan 75 m2. De winnaars worden elk beloond met een marketing award. De respectieve winnaars in de diverse reeksen waren Intermat uit Meulebeke (zie foto), Cebeko uit Torhout, Man Truck & Bus met hoofdzetel in het Brusselse en Ficos uit het Oost-Vlaamse Kerksken.

Bij wijze van primeur kondigde het management van Matexpo aan dat het in 2018 voor het eerst zal uitpakken met een complementaire beurs: Demo Days in Braine L’Alleuld. Demo Days wordt een tweedaags event met doorlopende demo’s van graafmachines en ander materieel voor de bouwsector. Het moet een echte vakbeurs worden, enkel bedoeld voor Enkel voor operatoren en machinisten, werkplaatsverantwoordelijken, aankopers & technisch directeurs.