Mahieu Construct specialiseert zich al meer dan 30 jaar in bedrijfsgebouwen voor de industriële en agrarische sector op basis van staal- en betonbouw. Een team samenstellen met niet alleen nieuwe bouwarbeiders maar ook met technische profielen en administratieve bedienden, is een uitdaging. Maar Mahieu Construct staat erom gekend geen enkele uitdaging uit de weg te gaan. Zo creëerden ze een nieuwe campagne die hun unieke teamspirit in beeld brengt.
Medewerkers als ambassadeurs
Eigen medewerkers zijn je beste ambassadeurs om nieuwe sollicitanten aan te trekken, luidt het inzicht bij Mahieu. Met dit inzicht gingen ze aan de slag. “Er is geen betere manier om je bedrijfs-DNA en -waarden te communiceren aan de hand van een uniek campagnebeeld”, aldus het bedrijf.
Zo werden hun eigen arbeiders en bedienden plots modellen voor een wijdverspreide campagne. Daarnaast werd het beeld gefotografeerd op een eigen werf op één van de warmste dagen van het jaar. Bloed, zweet en tranen met als resultaat een sprekend en opvallend campagnebeeld om mee uit te pakken en binnenkort nieuwe medewerkers te rekruteren. De campagne wordt op verschillende kanalen gecommuniceerd, zowel online als offline.
In 1989 werd het startschot van het familiebedrijf Mahieu Construct gegeven door Marc Mahieu. Vandaag werkt zoon Felix mee in de zaak. 32 jaar later telt het bedrijf 3 vestigingen en 130 vakbekwame medewerkers. Met 10.000 ton staalproductie en 110 werven per jaar behaalt Mahieu Construct een omzet van 50 miljoen euro.