Made in 19

Made in formule zit in de lift

KORTRIJK – Nieuws met statistieken uit eigen huis, het mag ook wel eens. Moedermaatschappij Mediahuis publiceerde zopas aan de redacties de jaarcijfers van de verschillende Made in nieuwsbrieven per provincie. Overal wordt groei opgetekend, Made in West-Vlaanderen bleef niet achter. Met dank aan jullie, de lezers. En nog een weetje: de top drie van meest gelezen artikels. 

Op Made in West-Vlaanderen werden in 2018 meer dan 2,1 miljoen pagina’s gelezen op onze site. Op vlak van gebruikers stegen we met 13 procent tegenover het jaar jaar voordien. Mediahuis maakt ook melding van de drie meest gelezen artikels, de top drie dus. Op één stond een bijdrage over de vastgoed investering van de familie Vandermarliere in Tenerife. Op twee een primeur artikel over het Nederlandse studiebureau Haskoning dat het project van een kunstmatig eiland voor de kust van Knokke volledig onderuit haalde als ‘foute aanpak’. Enkele weken na publicatie van het artikel trok de Vlaamse regering inderdaad zijn plan terug in, tot woede of ergernis van minister Ben Weyts. Derde meest gelezen artikel: de jonge Kortrijkse Aline Vandecasteele die het in Londen helemaal waar maakt met haar event bureau dat voor grote sterren als Stella McCartney werkt.

Mediahuis stelt nog vast dat steeds meer artikels gelezen worden via mobiel.