Vermeersch Luc 24

Luc Vermeersch lanceert nieuwe bieren met een knipoog naar zijn oom en kunstenaar José Vermeersch

RUDDERVOORDE - Stil zitten is niet besteed aan Luc Vermeersch, de West-Vlaamse hobbybrouwer die van zijn passie meteen een beroep maakte met zijn eigen brouwerij De Leite. Sinds de start van De Leite, worden speciaalbieren als het ware aan de lopende band op de markt gebracht. Dit maal krijgt 'Enfant Terriple' er 2 blonde broertjes bij: een Tripel whisky infused van 10% en een Quadrupel rum Infused van 12%. De uitbreiding van de tripel familie wordt nog mooier met dank aan de nieuwe etiketten die de bieren mee kregen. Etiketten met een knipoog naar de bekende West-Vlaamse kunstenaar José Vermeersch.      

Enfant Terriple is al jaren één van de populairdere bieren uit het assortiment van De Leite. “Bovendien merken we dat er naast een groeiende interesse voor laag-alcoholische bieren, er bij bierliefhebbers nog steeds een grote liefde is voor bieren met een hoger alcoholpercentage”, zegt brouwmeester Luc Vermeersch. “Met een whisky infused en een rum infused versie die permanent beschikbaar zullen zijn, willen we aan deze vraag tegemoet komen. Daarmee zal het Enfant Terriple assortiment uit 3 sterke blonde bieren bestaan. Dit moet zorgen voor een extra troef in de range van zwaardere bieren.”

Een kunstwerk van José Vermeersch

Bij deze lancering kondigt de brouwerij ook de vernieuwing van het etiket aan. Het nieuwe etiket draagt het kunstwerk van José Vermeersch, vooral bekend van zijn keramieksculpturen van menselijke figuren en honden. José Vermeersch is de oom van brouwer en eigenaar Luc Vermeersch.

Door voor dit kunstwerk te kiezen, koestert Brouwerij De Leite de traditie van liefde voor familie en kunst, en brengt het bovendien een unieke visuele dimensie aan het bier. Met een vernieuwd ‘Enfant Terriple etiket’, dat de vitaliteit, jeugdigheid, positiviteit en onbezonnenheid van het bier weerspiegelt, mikt de brouwerij op de bierliefhebber die  op zoek is naar dat extra tikkeltje meer.