Clarysse (het vroegere Jules Clarysse) stond tot voor enkele jaren bekend als de laatste Belgische producent die badlinnen aanbood. Maar vandaag wordt naast badlinnen ook een aanvullend interieurgamma aangeboden aan de markt. Denk dus onder meer ook aan keuken- en bedlinnen, een aanbod waarmee in deze fase nog hoofdzakelijk op de Europese markt wordt gemikt.
Focus op high end
Nieuw in de strategie is de upgrading naar high end producten in plaats van een commodity aanbod (low en mid range). Dat alles onder een eigen merk.
“De tijd dat we ook veel produceerden voor private label is deels voorbij”, aldus Chloë De Groot, sales manager bij Clarysse, en Lauren D’Hondt, marketing verantwoordelijke. “We spelen nu hoofdzakelijk ons eigen merk uit. Onze ambities zijn groot. Kennelijk slaat ons aanbod dat nu gebaseerd is op katoen als basisstof ook aan. Waar we nu nog vooral op Europa gericht zijn, willen we de focus ook verleggen naar andere landen buiten Europa. De eerste contacten in China, Australië en de Verenigde Staten zijn er en stemmen ons ook bijzonder hoopvol dat de gekozen strategie de juiste is. De feedback die we krijgen, ook hier op de beurs in Frankfurt, stemmen ons bijzonder optimistisch.”
Jules Clarysse had zijn roots in Pittem, maar de familie Tack heeft de naam ingekort (Clarysse) en de productie nu integraal verlegd naar Oostrozebeke, waar ook Ter Molst is gevestigd. Luc Tack imponeerde in Frankfurt met een indrukwekkende stand van liefst 7 bedrijven, allen ressorterend onder de koepelholding Love Home Fabrics. Gregory Tack, zoon van, leidt vandaag de activiteiten op de markt van interieurtextiel.