LOPPEM – Het West-Vlaamse modemerk Share The Passion van designer en textielfanaat Luc De Maeght pakt dit voorjaar uit met een gloednieuwe wieleroutfit. “Wielrenners zijn passionele mensen, hun drive en ambitie sluit perfect aan bij waar ons merk Share The Passion voor staat”, vertelt Luc De Maeght. “Bovendien zullen we met deze nieuwe collectie Kom op tegen Kanker steunen: per verkocht broekje, truitje of regenvest gaat er 10 euro naar het goede doel.”
De Maeght ontwikkelde de wieleroutfit in samenwerking met de Belgische producent van sportkledij Bodhi. Het wielertruitje van Share The Passion heeft een zwarte achtergrond, waarop kleurrijke wielen met tekst werden aangebracht. “De boodschap achter dit ontwerp is dat Share The Passion alle mensen met een passie voor wielrennen verenigt”, aldus Luc De Maeght. “Je passie ten volle beleven, dat is waar het om gaat, zowel in het wielrennen als in het leven.”
Intussen liggen ook nieuwe polo’s, t-shirts en sweaters van Share The Passion in de rekken. Stuk voor stuk gaat het om producten van Europese makelij, die volgens de Gots-certifiëring werden gemaakt. “Dat betekent dat we de strengste normen voor duurzame mode naleven, aldus de ondernemer. “We werken bovendien met kleine oplages voor de maten small tot XXXL, zodat er nooit overschotten kunnen ontstaan. We produceren gewoonweg volgens de vraag. Ook dat past helemaal in onze duurzaamheidsvisie.”
Het West-Vlaamse merk Share The Passion is exclusief verkrijgbaar bij Machteld Live in Style in Loppem en via www.sharethepassion.be.