Lien Verhaeghe heeft alvast een groot voordeel. Ze werkte als CFO jarenlang voor het Veurnse zonneenergiebedrijf ESE, en weet dus alles over cijfertjes en goed beheer, en runde in bijberoep ook al jarenlang haar eigen zaak (Gruppetto dat het Oostenrijkse topsportmerk Skinfit verdeelt). Zelf stapt ze nu voor 50 procent in de Koksijdse sporttempel, die ze ook dagdagelijks zal uitbaten met een vaste equipe van drie. “Ik prijs me gelukkig dat de bekende Westhoek ondernemer Jef De Kinder (ex Noordzee Helikopters) zich bereid toonde om mee in te stappen in mijn verhaal en in het door mij integraal uitgeschreven businessplan.”
Goed, beter, best
In dat plan wordt een gedeeltelijke make over uitgestippeld voor het indoor sportcomplex met de bedoeling om de sportende mens maximaal te plezieren. “Wat goed is behouden we maar wat beter kan zullen we ook beter maken”, zegt de gedreven Lien Verhaeghe. “Het eerste doel is om het klantenbestand opnieuw op te krikken richting duizend mensen, wat nodig is om rendabel te groeien. De infrastructuur zal opgefrist worden, wat al goed is voor een grote investering. Er wordt ook gespeeld met het idee om een loopbrug aan te leggen die voorbij komende fietsers of wandelaars – niet-leden zeg maar – via het jaagpad gemakkelijker toegang geven tot het zonder meer unieke terras met zicht op groen. Daarnaast zetten we zoveel mogelijk in op beleving (lessen yoga, spinning, actief inhouse sporten) en waar nodig ook op individuele begeleiding, en dat alles aan redelijke prijzen. In marge krijgt de sportende mens ook professioneel medisch advies aangeboden, met aan boord een Experience Center, waar een multidisciplinair team (dokter, een kine, een podoloog, een chiropractor, een diëtist, enzovoort) klaar staat. Via een ideeënbox zullen al onze gasten ook voorstellen kunnen doen om ons nog beter te maken.”
Lien Verhaeghe wil tot slot ook werk maken van een winkelruimte en een beter beheer van de horecaruimte (bar) waar de interne mens zijn dorst kan lessen of zijn maag kan spijzen of aan netwerking kan doen.
foto: Lien Verhaeghe/Apartin Media