OOSTKAMP – Eind maart opende de gloednieuwe Lidl in Oostkamp de deuren. Met een totale oppervlakte van 1.342m² en ruim 80 parkeerplaatsen heeft de Duitse retailer het over een ‘shop of the future’. In het totaal zijn meer dan 30 medewerkers nieuw aan de slag kunnen gaan.
De nieuwe winkel biedt een assortiment van een 1.500 tal producten waarvan 90% eigen merken zijn. Bovendien krijgt deze Lidl een uitgebreide bakkerij waar dagelijks meerdere keren gebakken wordt. In het totale aanbod is er veel aandacht voor lokale producten en lokale verankering. “Dit wordt steeds meer gewaardeerd door onze klanten”, aldus Isabelle Colbrandt namens Lidl Belgium. “We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer dan 50% van onze groenten en fruit is Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien. Dit filiaal heeft ook een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant.”