KNOKKE – De amper dertigjarige Laurence Leenaert maakt met haar eigen merk LRNCE nu voor het eerst haar opwachting op de Belgische markt. LRNCE is het eigen kleding-, textiel- én interieurlabel van de jonge en beloftevolle Kortrijkse onderneemster en is vanuit Marokko bezig met een opmerkelijke opmars in het buitenland. Nu is het aanbod, of tenminste een deel van het aanbod (exclusieve t-shirts in de eerste plaats), ook verkrijgbaar via de Bellerose-kledingwinkels.
Ooit werkte Laurence Leenaert als jobstudente bij Bellerose. Kennelijk is er iets blijven hangen tussen beide partijen. Vijf jaar terug -ze was toen amper 25- wilde de uit Kortrijk afkomstige Laurence Leenaert de wijde wereld in en koos voor Marrakkesh. Het begon allemaal met een avontuurlijk vakantieverblijf. Dat bracht haar op ideeën en ze koos resoluut voor een nieuw leven. Ze creëerde haar eigen merk -LRNCE- waarmee ze textiel bewerkte via eigen creaties. Tapijten, keramiek, kussens, you name it. Het concept sloeg snel aan. Vandaag heeft ze een volwaardige creatieve eigen studio, waar ze 5 mensen voltijds aan werk helpt. Daarnaast helpt ze ook nog eens ruim dertig freelancers die in onderaanneming werken, aan een inkomen.
De textielitems met het logo LRNCE doen het goed. Niet alleen in Marokko zelf, maar ook in het buitenland. In wereldsteden als Tokio, Los Angeles, Parijs of Londen zijn haar producten al terug te vinden in exclusieve shops. Alles heeft een hoogst eigen stijl. De gewezen studente van het Gentse KASK, heeft van haar eigen merk een bijzonder creatief keurmerk gemaakt. Naast het textielaanbod, is er ook een keramieklijn.