Lab 9 Oostende

Lab9 investeert 400.000 euro in nieuwe vestiging in Oostende

KORTRIJK, OOSTENDE - Lab9 Stores opende maandag een nieuwe winkel, met name in Oostende. Met deze site wil Lab9 de volledige kuststreek bedienen. Het aantal winkels van Lab9 stijgt zo naar 8. Er werd een kleine 400.000 euro geïnvesteerd in deze nieuwe winkel, waar meteen 4 medewerkers aan de slag gaan. Lab9, een initiatief van de Kortrijkse ondernemer Geert Coolman, verwacht in Oostende dit jaar nog zo’n 6.500 Apple-devices en accessoires te zullen verkopen. 

 

 Lab9 was al vertegenwoordigd in Aalst, Brugge, Brussel, Ieper, Kortrijk, Luik en Roeselare. De nieuwe Lab9-winkel in Oostende biedt, net als alle andere Lab9-winkels, een dienstverlening voor en na verkoop. De gloednieuwe zaak beschikt ook over een Apple Premium Service Provider hersteldienst en over een opleidingslokaal. Met deze aanpak is Lab9 uniek en creëert de retailer de best mogelijke klantenbeleving rond Apple-producten.

“We kozen met name voor Oostende omdat het een stad is die ook in de winter leeft”, zegt Geert Coolman, CEO van Lab 9. “We mikken zowel op de zelfstandigen en kleine bedrijven in de ruime buurt van Oostende, als op de inwoners van Oostende, de toeristen, en de tweedeverblijvers. De mensen die op vakantie zijn in Oostende hebben wellicht wat meer tijd om te genieten van de beleving rond Apple in de winkel, of een opleiding te volgen om meer te kunnen halen uit hun Apple-toestel. Men kan ook toestellen bestellen via onze website om af te halen in Oostende, tijdens een verblijf aan de kust, bijvoorbeeld. Op die manier kunnen we heel wat Belgen bereiken van plaatsen waar we geen winkel hebben.’

Hoge verwachtingen 

Lab9 verwacht in Oostende dit jaar nog zo’n 6.500 Apple-devices en accessoires te zullen verkopen, goed voor een omzet van minstens 2 miljoen euro. “We zetten onze gestage groei, ook in onze winkels, verder met deze bijkomende winkel”, licht Coolman de plannen nog toe. “Zelfs met 12 weken sluiting van onze fysieke winkels, groeide onze omzet nog met gemiddeld 1% in Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen, en met 5% in Brussel en Luik. We blijven geloven in onze fysieke winkels, naast onze webverkoop die ook een mooie groei kent. Het is wel belangrijk dat er ook voldoende beleving is voor de klant in de winkel. Vandaar de grote investering.”

Naast aanbod van producten, profileert het bedrijf zich ook als dienstverlener. Lab9 beschikt als enige in België over een door Apple goedgekeurde hersteldienst in al zijn winkels. Alle herstelpunten van Lab9 hebben van Apple de allerhoogste erkenning gekregen, namelijk die van Apple Premium Service Provider.