Het Brugse La vie est belle bestaat 25 jaar en viert dit in stijl. Met de nieuwe ‘RizRiz’-burger voor kinderen en jongeren richt het bedrijf zijn vizier voluit op de toekomst. Net zoals de andere producten in het gamma van La vie est belle ligt de ‘RizRiz’-burger volledig in lijn met hun duurzame filosofie. Deze burger is een mix van 4 Belgische groenten, diverse kruiden en het hoofdbestanddeel, de Sunria-rijst uit het Indonesische Java. Deze biologische rijst wordt met de steun van Vredeseilanden verbouwd door een coöperatieve van boeren. Zo blijft La vie est belle na 25 jaar van organische groei in de Brugse regio verder werken aan zijn internationale reputatie van innovatieve voedselproducent die duurzaamheid hoog in het vaandel draagt.
La vie est belle is reeds 25 jaar een vaste waarde in de Brugse regio. Het bedrijf is er sterk verankerd en heeft op eigen kracht een uitgebreid direct netwerk opgebouwd van lokale boeren, leveranciers, maatschappelijke organisaties en verkooppunten. Sinds de oprichting van La vie est belle thuis in de keuken van Katrien Steeman en Stefaan Deraeve in Damme is de focus nog steeds dezelfde gebleven: duurzaam ondernemen op alle vlakken. “Duurzaamheid is geen begrip op zich, je bent bijgevolg nooit per definitie duurzaam, het is een continu proces”, aldus zaakvoerder Stefaan Deraeve.
Op een kwart eeuw tijd is er ook veel veranderd in het organisch gegroeide familiebedrijf. Drie van de vier kinderen van Stefaan hebben mee hun schouders onder het bedrijf gezet. La vie est belle betrekt ondertussen een pand van 1.200 vierkante meter en heeft de afgelopen 5 jaar zijn team verdrievoudigd tot 22 vaste medewerkers. Dit teamwork vertaalt zich in een gemiddelde groei van 35 procent omzet per jaar tot 3 miljoen euro in 2016. Deze groei maakt van La vie est belle één van de snelst groeiende voedingsbedrijven in de Brugse regio.