KORTRIJK – KV Kortrijk heeft net voor de jaarwissel een nieuw commercieel manager B2B aangeworven. De keuze viel op de dynamische Karel-Jan Vercruysse (28), notoir KVK supporter sinds jaar en dag maar ook een man met wat ondernemersbloed in de aderen. Hij wil het B2B verhaal van KV Kortrijk een nieuw elan geven. “Bedrijven moeten zich top voelen bij ons en wij moeten hun business helpen accelereren”, aldus Karel-Jan.
Karel-Jan Vercruysse begin rond deze tijd aan de nieuwe opdracht. De functie van B2B manager is eerder nieuw. In een eerste fase wil Vercruysse een gefundeerd businessplan uitschrijven. Karel-Jan Vercruysse genoot een opleiding als juridisch practicus en volgde later nog een cursus bedrijfsmanagement aan de Antwerp Business School.
Als ondernemer -met zijn eigen consultancybedrijf Dull- kent hij het klappen van de zweep. Dull werd voorbije zomer verkocht aan Invisible Puppy. Dat maakte de weg vrij voor een nieuwe professionele uitdaging die hij helemaal ziet zitten. “KVK heeft nog een groot onbenut potentieel”, vindt Karel-Jan Vercruysse. “Vandaag hebben we allerlei partnerships -van grot naar klein- lopen met circa 200 bedrijven. Dat kan nog hoger. Onze voetbalclub wil in de nabije toekomst zwaar inzetten op nog meer visibility en hospitality. We zullen met een aantrekkelijk bod komen dat ook de business van de steunende bedrijven een boost met geven.”
En of KVK nu ook een nieuwe hoofdsponsor krijgt? Karel-Jan Vercruysse: “Neen, dat verwacht ik niet meteen. AGO heeft nog een contract van twee jaar en verklaart zich altijd uitermate tevreden over de deal. We hopen dus nog een tijd door te gaan met hen.”