Ostyn Kurt boek 19

Kurt Ostyn en Cis Scherpereel nemen ‘oneerlijk voordeel’ onder de loep in boek

KORTRIJK – Heel wat bedrijven en ondernemers beschikken over een oneerlijk voordeel ten aanzien van hun concurrent. Het oneerlijk voordeel, zo’n troef waarmee je anderen de loef afsteekt. Alleen zijn heel wat ondernemers zich niet bewust van die unieke concurrentiepositie. Rond deze thematiek schreven Kurt Ostyn en Cis Scherpereel nu een boek met de titel ‘Het oneerlijk voordeel’.

Ondernemers voelen misschien wel dat ze de dingen anders aanpakken dan anderen, maar staan onvoldoende stil bij de meerwaarde van hun benadering. Dat is het uitgangspunt van het boek. Maar hoe haal je dat oneerlijk voordeel nu naar boven? Heb je het gewoon of moet je het zelf ontwikkelen? En als je ermee wil werken, rond welke elementen kan je dan je oneerlijk voordeel opbouwen?

Kurt Ostyn en Cis Scherpereel stichtten twee jaar geleden samen Mex United, een marketing strategisch bureau in Kortrijk. Ze kunnen allebei prat gaan op jarenlange ervaring met KMO’s met ambitie. Vanuit die ervaring schreven ze nu een handig boek met veel cases uit de praktijk die bedrijven ertoe moeten aanzetten op zoek te gaan naar hun oneerlijk voordeel. Naast een aantal tips vind je heel wat cases en getuigenissen in het boek, onder meer vanuit de wielersector. Het is dan ook geen toeval dat het boek voorgesteld wordt in de rand van Velofollies, de jaarlijkse wielerhoogmis die in Kortrijk Xpo plaats vindt.