In eigen land heeft Dominique Vindevogel, de West-Vlaamse “Giorgio Armani”, zich al helemaal incontournable gemaakt met maar liefst negen eigen Butch-winkels over heel Vlaanderen en één aan de Brusselse Avenue Louise. Destijds kocht hij de rechten op van het ter ziele gegane klasrijke merk Butch en zorgde voor een nieuw en succesrijk elan onder de noemer La Maison Butch. Onder meer de beau monde van het Vlaamse ondernemersgild laat zich kleden door Vindevogel die ook van maatwerk zijn handelsmerk heeft gemaakt. De Kortrijkse modekoning gaat nu ook meer en meer de internationale toer op. Hij heeft al partnerships in Turkije en Mexico met lokale collega’s, voor wie het beste maatwerk ook net goed genoeg is. In Turkije pakt hij dit jaar nog uit met een eigen shop in het D-Hotel Maris van Dalaman, het Turkse Saint-Tropez aan de zee van Marmaris. Dat hotel staat bekend als een zevensterrenhotel. Vindevogel werkt er samen met de Dogus Groep, één van de meest bemiddelde ondernemersfamilies van Turkije en actief in diverse domeinen, van bouw over luxegoederen tot Horeca. In Istanbul runt Vindevogel al jarenlang een eigen confectie atelier met vijftien man. De Kortrijkse couturier en retailer zweert bij “maatwerk” boven seriewerk.
Van maatwerk wil hij ook in het buitenland zijn handelsmerk maken. Vindevogel aast op wat hij zelf een “flying tailor concept” noemt: exclusieve momenten waar op afspraak kledij -van kostuums over hemden tot pulls- worden gemaakt à la tête et sur mesure du client. “Ik ben ervan overtuigd dat dit meer en meer zal aanslaan,” zegt de couturier in Dominique Vindevogel die zijn exclusieve en kunstzinnige stoffen nog steeds aankoopt in Noord-Italië. De komende maanden pakt hij met zijn eerste flying tailor concept uit in Miami en in New York.
Dominique Vindevogel is een self made ondernemer bij uitstek met een eindeloze, zeven dagen op zeven durende passie voor de modewereld. Hij werkt samen met zijn vrouw Isabelle Adriaenssens die achter de schermen zijn toeverlaat is. De activiteiten van de tandem Vindevogel-Adriaenssens strekken zich uit over vier domeinen: Butch, maatwerk, private label en businesskledij zoals uniformen. In de loop van de maand september pakt de Kortrijkse modekoning ook uit met een eigen boek onder de titel “Mister Blue”. Daarin wil hij zijn eigen en eigentijdse visie op de modewereld uit de doeken doen. Een keurgroep van West-Vlaamse ondernemers laat zich alleen nog door Vindevogel een maatpak aanpassen. (KC)