Kortrijkse middenstand pakt uit met Walking Windows

Walking Windows - Jonas Verbeke 1

Nog tot 5 december wil een deel van de Kortrijkse middenstand letterlijk zichzelf in de etalage zetten met het project “Walking Windows”.

Twintig middenstanders uit de binnenstad hebben in samenwerking met ontwerpers hun eigen vitrine omgetoverd tot een creatief uithangbord. Het project kadert in de ambitie om van Kortrijk een creatieve designstad bij uitstek te maken. Het hele najaar door profileert Kortrijk zich met tal van activiteiten en events rond innovatie, creativiteit en ondernemerschap, gebundeld onder de We are Creators-campagne. Denk maar aan Nightshift, het lekkerste weekend van Kortrijk, Classic-Event en de Week van het Ontwerpen. Die creatieve vibe moet zich ook laten voelen in het stadscentrum. Daarom werd opnieuw een parcours georganiseerd met creatieve ingrepen door ontwerpers op vitrines van handelaars.

De handelaars en ontwerpers hebben samen gewerkt aan een originele presentatie in de vitrines. Het resultaat is een parcours van twintig stops in de Kortrijkse binnenstad. De stad zegt dat het zodoende ook zijn handelaren steunt en bovendien ook verborgen talenten naar boven haalt. De match tussen de ontwerpers en handelaren zorgt hier en daar voor bijzondere resultaten. De twintig  deelnemende zaken zijn Optiek De Man, Juweelontwerpster Laura Derouf, Couteaux & co, Pure-Kortrijk, Café Tartine, Veneto, Byttebier, Clerckies burgers, Chocolaterie Sweertvaegher, Tattoo Louis, Steps winkel, Concept living, Optiek Optivue, Huis Descamps, Kaffee Renee, World of Travel, De Soldeur, Bo Couture,  Braces by Orthigo en De Trog. (KC)