Edgard & Cooper is het bedrijf van de ‘zakenvrienden’ Koen Bostoen, Louis Chalabi en Jürgen Degrande. Hun geheim, zeiden ze zelf altijd, lag in de grote complementariteit. In een vroeg stadium al wisten ze kapitaal van derden aan te trekken. Aanvankelijk waren dat PMV en Belfius. In een tweede fase kwamen grote jongens over de brug met 50 miljoen euro. Het zijn die investeringsfondsen (DLF venture van de AB InBev-familie de Mévius en The Craftory) die nu gekozen hebben voor een exit.
General Mills ziet potentieel om het Kortrijkse bedrijf naar een miljardenbusiness te tillen, zo wordt gezegd. Vandaag heeft Edgard & Cooper verkoopteams in zeven landen en is het goed voor circa 100 miljoen euro aan omzet. Het trio Bostoen-Chalabi-Degrande blijft, tien jaar na de opstart, de komende jaren ook operationeel aan boord. Merkwaardig aan het Kortrijkse kantoor is dat de medewerkers hun troeteldier (honden of katten) mogen meebrengen naar het werk. Een formule waar ook gebruik wordt van gemaakt.