Peggy-O. is niet nieuw in de reclamewereld. Met hoge hakken en borst vooruit flaneert ze al langer door de marketinggangen. Haar handtekening? Betekenisvolle campagnes voor merken die er toe doen. Dat Peggy-O. Het Brusselse reclamebureau heeft al een mooie referentielijst verzameld. Peggy-O haalde al meermaals de voorpagina’s van de kranten en maakte met zijn campagnes het verschil. Met merken zoals Weight Watchers, Dove, Vitalinea, de federatie van verzekeringsmakelaars, de Vrouwenraad en zoveel meer hebben ze ervaring in diverse sectoren. Je hoorde ongetwijfeld eerder al de krachtige slogans ‘Zo zie ik me graag’ van e5 mode en ‘Ja, het kan Anders’ van Hans Anders. Ook die kwamen uit de meesterbreinen van het vrouwenteam.
Vrouwelijke intuïtie
Naast verrassende campagnes waar je duimen en vingers van aflikt, onderscheidt Peggy-O. zich vooral door zijn geheel eigen aanpak. “Onze intuïtie is vrouwelijk en dat voel je in alles wat we denken en doen”, vertelt oprichter en ervaren communicatiespecialiste Heidi Seys. “Waar wij wild van worden? Over de tongen gaan en het verschil maken. Het is leuk en opwindend, als de cijfers van onze klanten een boost krijgen.”
GBL Studio en Peggy-O. zijn alvast geen onbekenden meer voor elkaar. Heidi Seys was eerder al aan de slag bij GBL als allround communicatiestrateeg. Met Peggy-O. en hun tonnen B2C-ervaring erbij, vervolledigt het Kortrijkse bedrijf andermaal zijn communicatieaanbod. Andersom wordt Peggy-O., dat zich voorheen focuste op strategie en conceptontwikkeling, voortaan een full-service kantoor.
Cruciale strategische zet
Zaakvoerder Pieter Lefevre van GBL Studio ziet deze stap als een cruciale strategische zet: “Waarom zouden de mooie B2C-merken uit West- en Oost-Vlaanderen nog naar Brussel of Antwerpen moeten trekken?”, aldus Pieter Lefevre. Hier zit evenveel crea-strategisch talent, keiveel ondernemingszin, West-Vlaams pragmatisme en doorzettingsvermogen én een groot kostenbewustzijn. Wie zijn budget hier investeert, haalt er gegarandeerd meer uit.”
Het eerste wapenfeit van de nieuwe Peggy-O. is alvast eentje om ‘u’ tegen te zeggen. Zo ontwikkelden ze een corporate social responsibility campagne voor Dove over het zelfbeeld van jongeren en de invloed van sociale media erop. Meteen een uitgelezen kans voor het bureau om te bewijzen dat ze zonder enig mediabudget de aandacht van de consument kunnen trekken met maatschappelijk relevante content.