Vrijdag aanstaande staat Kortrijk Koerse geprogrammeerd, een wielerkoers met een grote traditie die teruggaat tot voor de laatste Wereldoorlog (1935). De voorbije jaren is het event vooral onder impuls van het lokale bedrijfsleven uitgegroeid tot een heuse place to be, ofte van een kermiskoers tot een sportieve tophappening waarbij het netwerken een prominente plaats heeft veroverd. Dit vergt van de organisatoren ook heel wat investeringen. Voor de editie van deze week wist Kortrijk Koerse niemand minder dan Mark Cavendish te strikken. Na zijn onfortuinlijke val in Vittel tijden de Tour de France, is hij voor het eerst toe aan een wederoptreden. De komst van Cavendish, naast Vlaamse wielertalenten zoals Oliver Naesen, Baptise Planckaert of Julien Vermote, zal zeker de grote massa in beweging brengen.
Het new look Kortrijk Koerse kan rekenen op de sponsors- en logistieke steun van vooral vier bedrijven uit de regio : Brouwerij De Brabandere, Ergodôme (slaap- en zitcomfort), Konvert Interim en familiebedrijf Quartier (installaties). De profkoers is “powered by Quartier”. De amateurkoers voor de Kortrijkzanen zelf (vorig jaar gewonnen door Edgar Billiet), wordt gesponsord door Ergodôme. Naast deze vier hoofdsponsors, komt er ook steun van tientallen kmo’s uit de regio met een groot hart voor Kortrijk. Kortom: het lokale bedrijfsleven stuwt Kortrijk Koerse naar hogere sferen.