Wat begon als de zoektocht van drie Belgische vrienden naar kwalitatieve en gezonde voeding voor hun honden, mondde in 2016 uit in de creatie van Edgard & Cooper, één van Europa’s toonaangevende producten van duurzame honden- en kattenvoeding. Door het gebruik van verse en voedzame basisgrondstoffen, verpakt in biologisch afbreekbaar of recycleerbare materialen, wisten ze in amper zes jaar tijd de harten te veroveren van honden en katten én hun baasjes over heel Europa.
Bedrijf met waarden
De erkenning via een prestigieus certificaat, pleziert de oprichters danig. ‘Met deze certificering laten we zien dat we het als bedrijf én ondernemer belangrijk vinden om niet alleen financiële waarde, maar ook waarde voor dier, milieu en mens na te streven”, zegt mede oprichter Louis Chalabi. “Onze liefde voor huisdieren en onze passie voor het behoud van de planeet zijn altijd de drijvende kracht achter Edgard & Cooper geweest. Het is geweldig dat ons werk erkend wordt door zo’n betrouwbare certificering die dezelfde waarden verdedigt. We zijn enthousiast om ons werk voort te zetten om de diervoedingsindustrie te helpen transformeren.”
Bij Edgard & Cooper werken op vandaag 163 mensen. Het bedrijf heeft ook ruim 40 ‘office dogs’ in 14 landen. In het najaar van 2020 kreeg de kmo nog nog een kapitaalinjectie van 22 miljoen dollar door The Craftory en DLF Venture. Twee internationale investeringsfondsen die enkel investeren in bedrijven die ondernemen met oog voor mens, dier en milieu. Net als Edgard & Cooper zelf dus.