Het Kortrijks IT-bedrijf Ad Ultima Group, gevestigd op Hoog-Kortrijk, sloot zopas een partnership met de RWTH Universiteit van Aachen. Op de enorme campus werd het European 4.0 Transformation Center opgericht. Het is een hotspot waar constant naar innovatie wordt gezocht in het kader van digitale business transformatie. Met dit Duits-Belgisch partnership wil Ad Ultima Group haar voortrekkersrol bekrachtigen binnen Industry 4.0.
In deze spin-off maakt de universiteit van Aachen gebruik van de nieuwste technieken om op een zo efficiënt mogelijke manier een betaalbare elektrische wagen te ontwikkelen én te produceren. Op twee jaar tijd werd in Aachen een fabricagelijn opgestart waarbij het de bedoeling is binnenkort elektrische wagens te produceren. Met dit zogenaamde e.GO-project wil men plezier, gebruiksgemak en betaalbaarheid in één elektrisch automodel aanbieden. Ook in domeinen zoals dienst na verkoop, Finance en CRM worden nieuwe technieken gebruikt om zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen werken. CEO Filip Bossuyt van Ad Ultima is in zijn nopjes met het Duitse verhaal: “In deze domeinen speelt Ad Ultima Group een grote rol. De universiteit haalt veel waarde uit onze end-to-end expertise en ervaring in de sector. Het is ook voor ons een hele mooie inspiratiebron voor de toekomst en het maakt Industry 4.0 zeer concreet. Op deze manier kunnen we samen met onze klanten kijken hoe wij hen op korte en lange termijn nog beter kunnen bedienen.”
Ad Ultima Group zorgt sinds 2000 voor de procesverbetering en automatisering van de productontwikkeling, productie en distributie van meer dan 200 bedrijven. Het West-Vlaamse bedrijf is actief in de Benelux en Frankrijk en biedt jobs aan meer dan 220 consultants en softwareontwikkelaars.