Kortrijk Koerse, nu bekend als Konvert Koerse, heeft een traditie van 88 jaar op de teller. Indrukwekkende traditie.
De voorbije tien jaar zocht het organisatiecomité nieuwe formules uit, waarbij vooral gemikt werd op VIP-formules met veel poeha. Ook de locatie veranderde van de Doorniksewijk naar de binnenstad, respectievelijk naar het Schouwburgplein, de Grote Markt en de Leieboorden. Nu wordt terug aangeknoopt met de traditie van weleer en krijgt de Doorniksewijk opnieuw het wielercircus op bezoek. Met het nabije café Verdi als pleisterplaats voor Jan en alleman.
Met dank aan de bedrijven
Het organisatiecomité stapt af van uitnodigingen, VIP-kaarten en een VIP-tent. Alles wordt gedemocratiseerd. Dat heeft alvast één groot voordeel: de Koerse werkt met een kleiner budget (80.000 euro in plaats van bijna het dubbele) en is niet langer verlieslatend.
“De totale kosten worden integraal afgedekt door de sponsors, met Konvert Interim als naamsponsor”, aldus co-organisator Kristof Vanfleteren. “Een 20-tal bedrijven hebben, naast de stad, mede hun schouders gezet onder het event, en dat zorgt voor een ander financieel plaatje.”