Het gaat al jaren hard voor Publima. De specialist in lichtreclame, gevelreclame en 3D-logo’s werd opgericht in 1966, maar kende de voorbije jaren een forse opmars onder het bewind van bestuurder Koen Bossuyt (50). Het bedrijf verhuisde in 2020 van Oudenaarde naar een hypermoderne thuisbasis in bedrijfszone De Pluim in Zwevegem, nam datzelfde jaar het Nederlandse Glaifa over en voegde in 2021 ook het Limburgse Elbo Signs aan de familie toe. Het maakt van Publima een van de marktleiders in de Benelux.
Een eyecatcher voor bedrijven
Uitgerekend op zijn vijftigste schrijft Koen Bossuyt nu aan een nieuw hoofdstuk in zijn fraai het verhaal, door de afsplitsing van COVRR. Deze ambitieuze divisie staat voortaan onder eigen naam in voor alle gevelbekledingen. Waar gevelbekleding voordien slechts een onderdeel van Publima was, gaat COVRR nu voor de absolute specialisatie.
Hoewel Publima al meer dan 15 jaar mooie gevels bouwt, was dat niet altijd duidelijk genoeg onder de naam Publima. Vandaar deze afsplitsing en herverpakking. Zowel grote bedrijven als kleine kmo’s kunnen bij COVRR aankloppen om hun volledige bedrijfsgevel uit te werken en van het bedrijfsgebouw een eyecatcher te maken. Doorgaans gebeurt dit in nauw overleg met de betrokken architecten of bouwfirma’s. “COVRR is een creatieve gevelbouwer die bedrijven helpt om een unieke uitstraling te creëren”, verduidelijkt bestuurder Koen Bossuyt. “Wij maken het verschil met onze creativiteit, maar ook met de materiaalkeuze en uitvoeringsvorm. COVRR wil vooruitlopen in het brengen van unieke, originele en technisch hoogstaande gevelbekleding. Belangrijk is ook dat we actief meedenken met onze opdrachtgevers en van het bedrijfsgebouw als het ware een beleving willen maken. We werken steeds in harmonie met de ideeën van de architect, met onze ingenieuze oplossingen als meerwaarde. “Bovendien hechten we veel belang aan innovatie en duurzaamheid. Ook nu zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe materialen en werkwijzen die deze visie ondersteunen.”