In 1999 richtte Frank Morbee Besox op. Onder zijn vleugels en met behulp van zoon Christophe groeide het sociaal secretariaat met hoofdzetel in Knokke-Heist uit tot een gevestigde waarde in de sector.
Intussen maakte Frank plaats voor Leen Vandeweege, die vandaag samen met Christophe Morbee de krijtlijnen van het bedrijf uitzet. “Aan onze succesformule hebben we doorheen de jaren niet veel gewijzigd”, stelt Christophe. “Wel hebben we onze dienstverlening nog verder uitgebouwd en verbeterd. Onze klanten staan voor ontzettend grote uitdagingen door de War for talent en de inflatie. Wij willen voor hen een duurzame HR-partner zijn die meedenkt aan de oplossingen van morgen.”
Een grote klantentevredenheid
Eén van de grootste uitdagingen voor ondernemingen blijft de krapte op de arbeidsmarkt. “Zo zien we bijvoorbeeld dat bedrijven heel wat moeite hebben om HR-medewerkers aan te trekken”, vervolgt Morbee. “Met ‘Besox Outsourcing’ spelen we op die evolutie in en bieden we hen sinds begin dit jaar de mogelijkheid om een payroll expert in te huren. Op die manier zorgen we dat de continuïteit van hun personeelsadministratie gegarandeerd blijft. Daarnaast blijven we ook nieuwe tools aanreiken die hun leven eenvoudiger maken, waardoor ze zich kunnen concentreren op wat echt belangrijk is.”
De investeringen werpen alvast hun vruchten af. Besox stevent dit jaar af op een omzetgroei van 30%. “Die groei gebeurt voornamelijk organisch en daar ben ik best trots op. Steeds meer bedrijven vinden dus de weg naar ons”, gaat Christophe verder. “De voornaamste reden? We staan dicht bij onze klanten. Dat blijkt ook uit tevredenheidsenquête bij klanten, waarin we een score van 8,6 op 10 haalden. Er kwam duidelijk naar boven dat we mensen in huis hebben die kennis van zaken hebben, snel reageren en proactief meedenken.”
10 openstaande vacatures
Om de kwaliteit van de dienstverlening verder te verbeteren, opent Besox twee bijkomende kantoren. Met Aalst en Waregem erbij komt de teller zo op 8 kantoren te staan. “Hoewel we in sterk gedigitaliseerde tijden leven, blijkt dat onze klanten nog steeds behoefte hebben aan een kantoor in hun dichte omgeving. Bovendien opent dit voor ons ook mogelijkheden om nieuw personeel in die regio’s aan te trekken. De meeste mensen kiezen immers liefst een werkplek die goed bereikbaar is en dicht bij hun woonst ligt.”
Concreet zoekt Besox nu tien nieuwe medewerkers, voornamelijk payroll consulenten. “Hun belangrijkste opdracht is het bouwen en onderhouden van een vertrouwensrelatie met de klanten”, besluit Christophe Morbee. “Ervaring is daarbij mooi meegenomen, maar is zeker geen must. Mits de juiste motivatie en de ingesteldheid om voor onze klanten ‘the extra mile’ te gaan, krijgen kandidaten bij ons alle kansen en wacht hen een mooie carrière.”