Het sociaal secretariaat Besox werd in 1999 opgericht en is gespecialiseerd in personeelszaken, HR, verzekeringen en financiën. Het bedrijf biedt werkgevers een totaalpakket van diensten aan. “Ons succesrecept? Inzetten op een gepersonaliseerde benadering van de kmo in combinatie met prijswinnende digitale HR-tools”, aldus Christophe Morbee. “Als enige op de markt hebben we immers een volledig gratis en aantrekkelijk online platform ontwikkeld waar de werkgever de loonkost per werknemer kan berekenen.”
Een succesverhaal
Die innovatieve aanpak loont. Steeds meer bedrijven laten zich door Besox bijstaan. “We tellen intussen meer dan 2.000 tevreden klanten die we vanuit 5 locaties in Vlaanderen ondersteunen”, zegt de CEO. “In zes jaar tijd zijn we ook van 15 naar 50 medewerkers gegaan. Tijdens onze groeifase zijn ook we blijven investeren in onze infrastructuur en onze mensen. Immers, wie zich goed voelt in zijn werkomgeving, straalt dat ook uit naar de klant.”
Ook tijdens deze coronacrisis bleef Besox een trouwe partner waar bedrijven op konden terugvallen. “Onze klanten hebben hetzelfde ondernemers-DNA als wij”, aldus nog Morbee. “We voelen hen perfect aan. Zeker met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het nodig dat zij kunnen rekenen op een dienstverlener die hen op het vlak van HR volledig ontzorgt. We gaan daarin verder dan andere spelers en denken proactief mee over hoe je als werkgever aantrekkelijk voor de dag kan komen. Dat kan door bijvoorbeeld te werken aan de organisatiecultuur of door projecten uit te rollen rond alternatieve verloning.”
Uitbreiding netwerk
Besox wil op die manier tot een haalbaar voorstel komen dat ondernemingen in staat stelt hun vacatures sneller in te vullen, zonder dat ze daarbij hun economische slagkracht verliezen.
“Onze aanpak slaat alvast aan en we willen hiermee de markt verder veroveren”, stelt Morbee nog. “Dat impliceert ook dat we ons kantorennetwerk in Vlaanderen nog zullen uitbreiden. Verdere groei zal in ieder geval geen afbreuk doen aan onze service. Ik ben ervan overtuigd dat ze er net toe zal leiden dat we kort op de bal kunnen blijven spelen en nog sneller kunnen inspelen op de wensen van onze klanten. We zien dus ambitieus de toekomst tegemoet.”