Webbureau Media Mates uit Izegem, opgericht in 2006, heet voortaan Black Lion. De transformatie van het bedrijf, de lancering van de in house ontwikkelde software en last but not least een verhuis van Izegem naar Kortrijk zijn drie directe aanleidingen voor een gedaanteverwisseling in vele opzichten. In Kortrijk zal Klaas Geldof en zijn team zijn intrek nemen in de oude maar opgeknapte gebouwen van de jeneverstokerij Sint-Pol, een gebouw dat bekend staat als “beschermd” omwille van zijn waardevol erfgoed. De bekende graanstokerij waar ooit de jenever Saint-Pol werd gemaakt, werd in 2014 failliet verklaard. De merknaam Saint-Pol was eerder al verkocht aan een Antwerpse likeurstokerij die de jenever nog steeds onder die naam op de markt brengt. De Kortrijkse graanstokerij was de allerlaatste van de provincie West-Vlaanderen.
Eind dit jaar zal het team van Black Lion zijn intrek nemen in het nieuwe kantoor in Kortrijk. Volgens Klaas Geldof heeft zijn firma de werkwijze om een website te creëren revolutionair veranderd wat een must was in een snel evoluerende digitale wereld. “Het zijn wonderlijke tijden voor mensen die met technologie bezig zijn,” zegt Klaas Geldof. “Een website opzetten is nu één geïntegreerd proces. Dat maakt ook dat onze interne processen zodanig efficiënt zijn dat we dit op een betaalbare manier kunnen doen. Daarnaast willen we ook evolueren naar een strategische partner die alle aspecten van een webproject verzorgt. Het succes van een website hangt immers in grote mate af van de teksten, beelden en vindbaarheid in zoekmachines. Als Black Lion zijn we nu ook het aanspreekpunt voor het complete plaatje.” (KC)