Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group zegt trots te zijn op de vlotheid en snelheid waarmee de heropstart verliep. “Mede dankzij de uitvoering van onze Entrepreneurship en Star-plannen herstelt ook het financieel resultaat en de financiële kracht van het bedrijf”, aldus Duquenne. “Blockbusters als ‘Dune’, ‘No Time to Die’ en ‘Venom: Let There Be Carnage’ zijn bijzonder succesvol momenteel, in een achtergrond van een pandemie die nog niet weg is uit de samenleving en onze activiteit nog steeds impacteert.”
Ruim 7 miljoen bezoekers
Concreet ontving Kinepolis in het derde kwartaal 70,5% van de bezoekers ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Goed nieuws is alvast dat voor het eerst in lange tijd nagenoeg alle Kinepolis-bioscopen ter wereld een volledig kwartaal geopend. De bezoekcijfers lieten in de loop van het derde kwartaal een verdere stijging zien in alle landen, met verschillen in tempo afhankelijk van de filmreleases in elk land en de lokale situatie wat betreft de Covid-19 pandemie. Kinepolis ontving in het derde kwartaal 7,1 miljoen bezoekers of 70,5% van de bezoekers in 2019.
Kinepolis slaagde er recent ook in om zijn schuldengraad substantieel te verminderen, terwijl de kapitaalreserve steeg. Ook de liquiditeit van de Groep evolueerde verder positief. De gemiddelde omzet per bezoeker bleef ook hoog in het derde kwartaal.
De nieuw geopende bioscopen – met name Kinepolis Haarlem (NL), Leidschendam (NL), Tamarack Edmonton (Canada) en Metz Waves (FR) – zijn succesvol opgestart en Kinepolis zit op schema wat betreft de uitvoering van de eerder aangekondigde Entrepreneurship en Star-plannen.