Tot op de dag van vandaag werd het platform gebruikt door zowel syndici als verzekeringstussenpersonen om de afhandeling van verzekeringsschades te faciliteren. In het kader van de verdere uitbouw van het platform stelt Keypoint nu ook hun marktplaats of ‘Keypoint Marketplace’ voor.
De marktplaats is dé plek op het platform waar Keypoint voor alle syndici in Vlaanderen de producten en diensten van haar partners wenst aan te bieden aan betere prijzen en serviceniveaus. Dit kadert in de strategie om op te treden als eco-platform die alle partijen wenst samen te brengen die te maken hebben met het dagelijks beheer van gebouwen.
Vandaag de dag beschikt Keypoint reeds over tal van syndicus-klanten die gezamenlijk circa 5.000 VME’s digitaal beheren op het platform. De marktplaats is echter voor iedereen toegankelijk, ook voor syndici die (nog) niet op het platform werken. Zij kunnen een gratis account aanvragen bij Keypoint om toch van de marktplaats gebruik te kunnen maken.
Nieuwe tools
De marktplaats bestaat in de eerste fase uit enkele partners waarbij Keypoint de syndicus-markt enkele dienstverleningen en producten wenst aan te bieden, zoals bijvoorbeeld een kwalitatieve technische audit van uw gebouwen, een EPC-keuring voor de gemeenschappelijke delen van de VME, een energiecontract of een sensor inzake waterlekdetectie.
Na tientallen interviews met professionele syndici werd duidelijk dat deze tools oplossingen bieden om efficiënter, professioneler en rendabeler te kunnen werken. ‘Keypoint Connect’ koppelt daarom ook met de bestaande beheerpakketten in de sector (Organimmo & Syndesk reeds actief) en biedt extra functionaliteiten aan om het gebouwbeheer te faciliteren. Bovendien lanceert Keypoint binnenkort ook een geïntegreerd ticketingsysteem om een uniform beheer te kunnen realiseren en een rendabiliteitsoefening per gebouw te kunnen maken.