In volle coronaperiode maakte Vannieuwkerke zijn idee hard om een eigen kledinglijn aan te bieden, en dat via een webshop. Dat alles onder de noemer Vive le Vélo. Het textielaanbod heet duurzaam te zijn, modern en casual, en dat zowel voor dames, heren als kinderen. Er wordt onder meer samengewerkt met de Koekelaarse creatieveling Karl Demoen van het bureau Cookie Collective.
Alles wordt nu in voorbereiding gebracht om in de lente van volgend jaar de deuren te openen van een heuse shop, een flagshipstore. De zaak zal gerund worden door Caroline Vereenooghe, de vriendin van de tv-presentator. Ze showde eerder ook al de collecties als model. Karl Vannieuwkerke steunde jaren terug ook al de Kom op tegen Kanker-beweging met een aanbod van hoofdzakelijk t-shirts. Nu gaat zijn collectie veel verder en veel breder.
Vive le vélo! is een Belgisch televisieprogramma dat sinds 2005 elk jaar uitgezonden wordt tijdens de Ronde van Frankrijk. In de beginjaren onder de naam Tour 2005, Tour 2006, Tour 2007. De titel van het programma werd uiteindelijk veranderd onder impuls van presentator Karl Vannieuwkerke zelf. Hij sloot vanaf de eerste aflevering steevast af met de woorden: ‘Vive le vélo! En tot morgen.’ De naamsverandering kwam hierdoor tot stand.
foto: webshop Vive le Vélo