JUUNOO Deloitte

JUUNOO winst Deloittes Technology Fast 50-award voor duurzaamheid

ZWEVEGEM - Snelgroeier JUUNOO heeft de 2022 Technology Fast 50 Sustainability award van Deloitte gewonnen. De prijs werd toegekend op basis van het groeipercentage van de omzet in de afgelopen vier jaar. JUUNOO behaalde daarnaast ook de 10e plaats in de officiële ranking met een groeipercentage van 1.599%. De winnaars werden aangekondigd tijdens de Technology Fast 50 awards ceremony.

De Belgische scale-up JUUNOO werd in 2017 opgericht door Chris Van de Voorde en produceert circulaire binnenwanden die op het einde van hun levenscyclus geld opbrengen in plaats van geld kosten. Met zijn circulaire businessmodel gaat JUUNOO lijnrecht in tegen de huidige wegwerpeconomie, die zeker in de traditionele bouwsector nog altijd overheerst. Na gebruik kun je de wanden eenvoudig verplaatsen of terugverkopen aan JUUNOO. Daarnaast verhogen ze de productiviteit in de bouw omdat je ze 7 keer sneller kunt installeren

300 miljard euro weg

Elk jaar wordt voor maar liefst 300 miljard euro aan binnenwanden weggegooid. Dat is niet alleen een enorme verspilling van geld en grondstoffen binnen deze geopolitieke situatie, maar ook nefast voor de huidige klimaatcrisis.

Daarom ontwikkelde JUUNOO wanden die niet alleen 100 procent circulair zijn, maar ook de productiviteit in de bouwsector verhogen dankzij hun hoge bouwsnelheid. Na gebruik kan je ze eenvoudig verplaatsen of terugverkopen aan het bedrijf, dat de materialen dan opnieuw doorverkoopt met winst. Dat laatste is uniek in de bouwsector en geeft gebruikers naast een ecologisch voordeel dus ook een economisch voordeel.

Van start-up naar scale-up

De voorbije vier jaar is JUUNOO fors gegroeid. In 2021 slaagde het erin om zijn omzet meer dan te verdubbelen. Het team van JUUNOO telt ondertussen 27 medewerkers en blijft verder uitbreiden, ook internationaal.
“We zijn vereerd dat we Deloitte’s Technology Fast 50 Sustainability award hebben gewonnen,” vertelt oprichter Chris van de Voorde. “Onze strategie en continue groei in de afgelopen vier jaar hebben onze positie in de markt versterkt. Het winnen van deze prijs bevestigt dat we met ons circulaire businessmodel als team de nodige impact kunnen creëren. Het is tijd om afscheid te nemen van business as usual. Duurzame bedrijfsmodellen hebben niet alleen een aanzienlijk concurrentievoordeel, ze zijn ook de enige manier om het tij te doen keren.”