Kortrijk Xpo heeft een hele reputatie opgebouwd als het gaat om het lanceren van nieuwe beurzen. Met ‘Just beer’ wordt een nieuwe baby op de wereld gezet. Het West-Vlaamse brouwersgild tekent massaal present. Nu nog de dorstigen laven.
In een vrij gesatureerde markt alsnog en nieuw beursconcept lanceren: het is geen sinecure. Kortrijk Xpo en general manager Saskia Soete de Boosere proberen het komend weekend (11 en 12 november) met een primeur. Met ‘Just Beer’ wordt ingespeeld op de massale belangstelling van consumenten voor speciale bieren. Noem het gerust een trend. Om en bij de 75 brouwerijen tekenen present met uiteraard een verpletterende aanwezigheid van de West-Vlaamse brouwerijen.
Bedoeling is om de consumenten kennis te laten maken met veel bekende en minder bekende speciaalbieren. De focus ligt volgens organisator Saskia Soete de Boosere op het proeven en niet op het drinken als dusdanig. Voor een degustatiepakket betalen bezoekers 12 euro en dan kunnen ze op vijf verschillende plaatsen ervaren hoe het brouwsel smaakt. In marge van de beurs worden ook workshops georganiseerd, onder meer rond het thema foodpairing.
Merkwaardig weetje: Saskia Soete de Boosere, CEO van Kortrijk Xpo, hult zich voor de gelegenheid nog eens in de rol van co-organisator ofte interim exhibition manager. “Kwestie van de voeling met het terrein niet te verliezen”, zegt ze zelf met een knipoog. Een comeback met bier? Niet mis Saskia!