Jurgen Holvoet: marketeer wordt ook barbier

Jurgen HolvoetIn een woning langs de Hoogstraat 91A in Bavikhove is een barbershop geopend. ‘Mom’s and pop’s’ is een initiatief van Jurgen Holvoet. De dertigjarige man opende er in een ruimte achteraan zijn woning de barbershop ‘Mom’s and Pop’s’. Overdag werkt Holvoet als marketeer bij het bedrijf Barbecook, ’s avonds trekt hij zich terug in zijn eigen, kleine, authentieke kapsalon voor mannen. “Het is een uit de hand gelopen hobby”, zegt Holvoet

“Het verhaal van Mom’s & Pop’s Barbershop start in 2013 met een eenvoudig bezoek aan een barbier. Helemaal onder de indruk van het scheerritueel, besloot ik het zelf te proberen. Intussen zijn we enkele scheermessen, ettelijke oefenkinnen, een opleiding en een diploma verder. De passie is enkel gegroeid. En die passie deel ik graag als eerste barbier in Bavikhove. Althans eerste barbier in het nieuwe millennium tenminste (knipoog). De barbershop verwijst naar oma & opa, meme en pepe, een flashback naar de tijd waar smartphones onbestaande waren, waar je even de tijd kon nemen, waar mannen baarden hadden of tijd namen om van scheren een echte belevenis te maken.” Info: www.jurgenholvoet.be

Geschreven door Marc Lerouge