NIEUWPOORT – Wat is er beter dan een geslaagde zomerparty ter promotie van uw product? En gelijktijdig is het de ideale manier om ook uw crowdfunders en klanten te danken voor de inbreng en het vertrouwen. Dat dachten ook Gauthier en Arnaud Vandeputte, de jonge en succesrijke ondernemers achter het Roeselaarse uurwerkmerk Jules & Fils, en dus pakten ze op de dijk van Nieuwpoort uit met een geslaagd event: een zonovergoten zomercocktail.
Sinds Jules & Fils op de markt werd gezet, nu twee jaar terug, loopt het als een trein. Gauthier en Arnaud Vandeputte knoopten ook aan met een traditie die terugging tot in de negentiende eeuw, toen een van hun voorvaderen in zijn atelier uurwerken maakte. Jules & Fils is de actuele merknaam achter het Roeselaarse uurwerk, dat kwaliteit koppelt aan klasse en toch betaalbaarheid.
Om nieuwe producten op de markt te brengen, organiseerde beide broers eerder dit jaar een crowdfunding campagne, die uitgroeide tot een kassucces. De zogenaamde fools, friends & family brachten zo’n 25.000 euro bijeen, geld dat gebruikt wordt voor de verdere uitrol van de strategie en dus voor een nieuwe collectie die in het najaar het daglicht zal zien. “Het was de bedoeling al die co-investeerders eens samen te danken voor het in ons gestelde vertrouwen”, aldus Gauthier Vandeputte. “Ook de klanten waren welkom. Gelijktijdig wilden we ook ons merk nog eens extra in de kijker plaatsen. Als dat kan in een gezellige zomerse sfeer, is dat mooi meegenomen toch?”