Jules destrooper koekjes

Jules Destrooper toont groot hart

IEPER - Dat Jules Destrooper een hart voor verenigingen en goede doelen heeft, is al jaren bekend. De Belgische koekjesfabrikant, sinds 2015 eigendom van de West-Vlaamse familie Vandermarliere,  werkt nu ook samen met het online platform Trooper, waarmee verenigingen of goede doelen geld kunnen inzamelen via de verkoop van hun authentieke koekjes. Jules Destrooper geeft, per verkochte koekjesdoos, een straffe commissie aan de vereniging.

 

Al 285 verenigingen en goede doelen, verspreid over heel Vlaanderen, genieten van een deel van de koek. Zij gaan de boer op en verkopen vanaf 20 september tot en met 27 oktober koekjesdozen ten voordele van hun vereniging. Elke deelnemende vereniging krijgt toegang tot een webshop, waarin de producten door leden en sympathisanten gekocht kunnen worden. De verenigingen kunnen zelf de volledige verkoop opvolgen via een platform. Zo kan de verkoop zowel digitaal als niet-digitaal georganiseerd worden, wat het voor verenigingen en goede doelen mogelijk maakt om op een eenvoudige manier snel financiële steun op te halen.

Trooper zorgt zo voor een welgekomen extra inkomstenstroom, die verenigingen en goede doelen vandaag extra hard nodig hebben, want de coronacrisis heeft ook hen zwaar geraakt. Laurence Depondt, verantwoordelijke voor verenigingen binnen Jules Destrooper, is tevreden met deze samenwerking. “Door met Trooper samen te werken, kunnen wij lokale, impactvolle initiatieven over heel Vlaanderen steunen.  Hopelijk geeft het hen een vliegende start aan het begin van het verenigingsjaar, zodat ze opnieuw zoals voor corona hun werking kunnen verderzetten.”