Skoll limonade

Jonge twintigers brengen West-Vlaamse limonade op de markt

KORTRIJK - Kortrijkzaan Victor Van De Wiele (24) en zakenpartner Jochen Mahieu (21) uit Zonnebeke zijn, spijts hun jeugdige leeftijd, niet aan hun eerste ondernemersavontuur toe. Met het Kortrijkse Switch Visuals, een visueel communicatiebureau, lieten ze zich eerder al gelden. Nu pakken ze met een tweede initiatief uit: een heuse West-Vlaamse limonade die de naam Skoll meekrijgt. De uitrol naar de markt vindt plaats rond deze tijd.

Jochen Mahieu en Victor Van De Wiele laten hun brouwsel produceren en bottelen in Menen, bij de lokale brouwerij Eutropius. Er wordt voor de distributie vanaf nu gemikt op drankenhandels, op horecazaken en delicatessenwinkels. Ongeveer 12.000 flesjes West-Vlaamse limonade rollen rond deze tijd van de band om hun weg te zoeken naar de markt.

De nieuwe Skoll limonade heeft twee smaken: mandarijn – op basis van bloedappelsien en citroen – en vlierbloesem. “We willen met de limonade een zomers gevoel creëren, ook mede door onze vernieuwende smaken”, zeggen de jonge twintigers. ” Er zijn al heel wat drankenhandelaars en horecazaken die interesse tonen in ons product. We zullen er alles aan doen om binnen de twee weken ons aanbod te leveren in verschillende zaken. Waarom een limonade? Limonade maakt deel uit van de Belgische drankcultuur. Die traditie blijkt wat verloren te gaan. Dat zou heel jammer zijn, zeker in tijden waar steeds meer behoefte is aan een alcoholvrij alternatief. Met Skoll willen we een variante op de markt brengen die het ook voor jongeren hip maakt om op café eens geen pintje bij de hand te nemen. Onze limonade moet dan ook premium en onderscheidend zijn. Vandaar het belang dat we hechten aan een mooie vormgeving rond dit product. Consumenten worden ook steeds gevoeliger voor lokale handel, voor de productie van onze limonade knopen we daar graag een eeuwenoude traditie van lokaal brouwen aan.”

De smaken waarmee aan de slag wordt gegaan moeten volgens de ‘bedenkers’ anders zijn dan de bestaande limonades. Skoll wil traditionele limonade smaken op de markt brengen maar met een eigen(tijdse) touch.