Picture by REDIX Media // More info : www.redix.be Picture by REDIX Media // More info : www.redix.be

Jonge ondernemers gaan voor een bisnummer met hun pop-up bar

KORTRIJK – Dieter De Clerck en Gilles Verhaeghe hebben na een geslaagde eerste editie van hun pop-up zomerbar Nuba-R besloten om er een verlengstuk aan te breien. Deze maand ging hun idyllisch site langs de Leie voor de tweede maal open, zij het nu enkele honderden meter verderop. Het Ieperse Ghelamco stelde de grond, waar het binnen afzienbare tijd aan een nieuwe projectontwikkeling wil doen, ter beschikking.

Dieter De Clercq en Gilles Verhaeghe zijn geboren horeca-ondernemers. Dat bewijzen ze al enkele jaren met hun goed draaiende Café 56 aan de stationsbuurt in Kortrijk. Hun zomerbar Nuba-R gooide vorig jaar al grote ogen, niet in het minst door de aankleding van het geheel met veel houtpartijen in een lommerrijk bos. Dat bucolisch karakter wordt dit jaar nog overtroffen, met bovenop een bosrijk gevoel ook een fraai bemoste vijver, die een bijzondere sfeer oproept. Kortom, Nuba-R brengt een hippe zomerbar, niet alleen voor jong en oud maar evenzeer voor families met kinderen die in afgebakende locaties kunnen stoeien in het hoge gras of tussen knapperige loofbomen.

“Vorig jaar wilden we onszelf op de kaart zetten en dat is aardig gelukt, ook al draaiden we toen enkel break-even”, vertelt Gilles. “De tweede editie geven we plankgas en hebben we fors geïnvesteerd, alles bijeen zo’n 100.000 euro. Maar het plaatje is af en het volk komt. Met Ghelamco konden we een deal sluiten voor het gebruik van de grond, waardoor we onze droom konden realiseren. We werken vooral met jobstudenten. In de komende zomermaanden zullen hier tot een honderdtal studenten werk vinden.”

Dieter De Clercq en Gilles Verhaeghe willen het daarbij niet laten, want ter hoogte van de vernieuwde Leieboorden en de Budascoop, openen ze deze maand ook nog een hip restaurant dat vooral anders dan alle anderen moet zijn. Jong ondernemerschap, het blijft een aantrekkelijk gegeven.