CEO Louis-Philippe Soenen was alvast zeer enthousiast over zijn ontmoeting tijdens 100×100. “Het is fantastisch om te zien dat die jongeren nog echt vooruit willen, initiatief willen nemen en uiteindelijk aan hun toekomst willen werken”, aldus de CEO van familiebedrijf Soenen Golfkarton.
De jongeren die zich inschreven voor de 100×100 gesprekken zijn afkomstig uit heel Vlaanderen. De meeste deelnemers zijn jonge twintigers. De jongeren weerspiegelen de diversiteit van de Vlaamse samenleving. Voor Ibrahim Lakfif was het alvast een unieke kans om in gesprek te gaan met een CEO. “Leiders worden niet geboren, ze worden gemaakt”, zei hij achteraf. “Ik wilde vooral veel ervaring op doen in internationale bedrijven. Mijn droom is om zelf uiteindelijk ook een succesvolle ondernemer te worden. Het is dan ook zeer interessant om te zien dat zijn ideeën, zijn gedachten toch overeenkomen met wat ik zelf denk. Dus dat laat mij toch vermoeden dat ik op de goede weg ben.”
Belangrijk signaal
“We willen via deze weg een signaal geven aan onze jongeren: jullie mening telt mee”, aldus Bert Mons, gedelegeerd bestuurder van Voka West-Vlaanderen. “Het succes van de eerste editie heeft ons gesterkt in de overtuiging dat de 100×100 gesprekken waardevol zijn voor alle deelnemers. Verrassende ontmoetingen zijn vaak de aanzet tot nieuwe inzichten, zowel bij de CEO’s als bij de jongeren. Samen ondernemen en samen groeien betekent ook luisteren naar elkaar.”
foto: foto Kurt