WAREGEM – Hij had het beloofd en hij maakt zijn belofte ook waar. John Calemeyn, tot voor kort kaderlid bij Group Ghistelinck maar nu op eigen benen, pakt uit met een revolutionair digitaal concept voor de hele autowereld. Met auto.auto richt hij een nieuw bedrijf op. Het software- en internetbedrijf DAS Media uit Waregem zorgde voor de nodige support.
Calemeyn beëindigde recent zijn mandaat als general manager en bestuurder bij Mercedes-Benz Group Ghistelinck. Zo kan hij zich naar eigen zeggen voor de volle honderd procent focussen op de verdere ontwikkeling van eigen bedrijven, die stuk voor stuk nichespelers willen zijn binnen de disruptieve automobielwereld.
In de snel evoluerende, innovatieve en tevens disruptieve automotive markt wil zijn nieuwste creatie auto.auto producten en diensten ontwikkelen die nieuw zijn. Via auto-auto wil hij de hele sector oproepen om mee na te denken over nieuwe distributie- en verkooptechnieken. Medio april wil Calemeyn met eerste concrete resultaten komen. “Ik geloof dat het mits samenwerking tussen entrepreneurs in de autosector, moet mogelijk zijn nieuwe businessmodellen te ontwikkelen”, zegt Calemeyn. “Niet alleen rijpe bedrijven zijn welkom, ook start-ups kunnen hun steentje bijdragen aan een nieuw disruptief model die de autodistributie een ander gezicht moet geven. Een globaal investeringsfonds moet die nieuwe strategie ondersteunen.”
De maatschappelijke zetel van auto.auto komt op de site van de oldtimergarage Rock N Roll Classics in Brugge, dat ook al mede eigendom is van Calemeyn. Rock N Roll Classics werd opgericht in 2015. Deze start-up onder leiding van hemzelf en Thijs Verhage groeide in 2 jaar tijd tot een referentiepunt voor classic voertuigen en old timers. Het one-stop-shop bedrijf vertegenwoordigd op heden een 15-koppig team en 1600m² werkplaatsruimte.
info: www.autodotauto.com