KORTRIJK – John Calemeyn, gepokt en gemazeld in de autosector en gewezen kaderlid van de Groep Ghistelinck, neemt een nieuw initiatief met de creatie van de Leie Mobility Group (LMG). Hij doet dat samen met bekende collega ondernemers. De West-Vlaamse ‘nichegarages’ Leiecenter en Rock N Roll Classics alsook het autoverhuurbedrijf Renties bundelen de krachten en gaan onder één dak werken. De nieuwe groep zal 40 krachten aan boord hebben en kan gezien worden als een ambitieuze scale-up met een breed palet aan automotive producten en diensten in de aanbieding. “Met een geconsolideerde omzet van 18 miljoen euro per jaar zijn we nu reeds een middelgrote speler op de markt”, aldus de nieuwe CEO Calemeyn.
Achter LMG gaat de familie Vanneste schuil, samen met Thijs Verhaghe en de genoemde John Calemeyn. LMG zegt een groei te beogen met dubbele cijfers, onder meer middels overnames. De nieuwkomer voorziet voor zowel personenwagens als bedrijfsvoertuigen een 100% waterdichte mobiliteit en profileert zich dan ook graag als vernieuwer in de zeer snel evoluerende autosector. “De op te richten overkoepelende holding zal ten dienste staan van de verdere uitbouw van onze activiteiten en de basis zijn voor de horizontale als zowel de verticale integratie”, heet het officieel.
De nieuwe holding biedt volgens Laurent Vanneste het voordeel dat elke aparte identiteit op zelfstandige basis verder kan uitgebouwd worden en dat elke partner kan voordeel halen uit de synergieën van de groep. De thuisbasis is ook al gevonden: niet toevallig de oude garage Woestyn aan de Meensesteenweg en in de onmiddellijke buurt van het stadion van KV Kortrijk. “We hebben geïnvesteerd op een AAA-locatie met een state-of-art uitrusting waarbij wij onze klanten correct kunnen bedienen en naar de toekomst het nodige vertrouwen geven”, aldus Laurent en Geert Vanneste. “De samenwerking zorgt voor een perfecte complementariteit en staat garant om onze ambities in de komende jaren te realiseren.”
Integrale dienstverlening
Volgens John Calemeyn wordt gestreefd naar een 360° dienstverlening met veel aandacht voor elke nieuwe trend in de sector. “We willen een future proof bedrijf zijn waar personeel en klanten zich goed voelen”, zegt de CEO. “Met zijn allen focussen we op de essentie: bijdragen aan het succes van onze klanten door meerwaarde te leveren en hen te ontzorgen van het mobiliteitsvraagstuk. Zowel particuliere als professionele klanten staan voor grote uitdagingen rond mobiliteit. Wij willen samen met hen werken aan een haalbare mobiliteit en betere connectiviteit. Door in te zetten op continue innovatie en digitalisering willen we onze klanten succesvol maken.”
All round service
De Leie Mobility Group wil in de eerste plaats een all round, onafhankelijk automotive provider van de nieuwe generatie zijn. De groep overkoepelt daarom op verschillende locaties de aan- en verkoop van personenwagens en bedrijfsvoertuigen, de verhuur op korte en lange termijn en alle diensten die erbij horen (carrosserie, constructie- en/of beletteringsactiviteiten). In de portfolio zitten zowel classic cars als bedrijfsvoertuigen, met inbegrip van elektrische voertuigen. LMG wil nu volop inzetten op rebranding van de corporate identity.