DAMME – De Brugse consultant Johan Houbart startte per 1 december met een nieuw project: het KMO Adviescentrum. Het woord verraadt al grotendeels de activiteit. Houbart wil met een team van ervaren ondernemers zoveel mogelijk KMO-eigenaars en/of starters begeleiden met advies op maat.
Het nieuwe KMO Adviescentrum wil breed gaan in zijn actieradius. De waaier van expertises bevat onder meer strategie, verkoop, mens en organisatie, juridische vraagstukken, communicatie, grafische vormgeving en merkcreatie, social media marketing, web design en digitale automatisering. Een hele mond vol dus en dat is ook de ambitie. “Ons doel is klaar en duidelijk: een vast aanspreekpunt worden voor alle uitdagingen en vraagstukken die men tegenkomt op het ondernemerspad”, aldus Houbart. “Met één muisklik moeten geïnteresseerden een afspraak kunnen regelen met een ervaren expert. Advies verlenen kan ook via videocommunicatie of via de telefoon. Met andere woorden, van achter uw bureau of vanuit jouw zetel kan je op een zelf gekozen moment ook de nodige raad inwinnen zonder verplaatsing. Simpel, flexibel, laagdrempelig en CO2-neutraal, zonder tijdverlies.”
Het KMO Adviescentrum gaat er prat op dat het enkel werkt met ervaren experts die minimaal 10 jaar knowhow op de teller hebben in hun vakgebied.