KORTRIJK – Brockmeyer Jobmarketing Experts, de Nederlandse marktleider op gebied van jobmarketing, en Jobtoolz, het meest gebruiksvriendelijke Belgische recruitment platform voor kmo’s , slaan de handen in elkaar. Voor de West-Vlaamse scale-up Jobtoolz betekent dit de eerste stap richting Artificial Intelligence, een grote stap vooruit dus. Brockmeyer is lovend over deze nieuwe internationale stap en brengt het recruitment marketing verhaal in België op een totaal nieuw niveau.
Met dit partnership wordt het voor Jobtoolz’ klanten kinderspel om vacatures online in de kijker te zetten bij de ideale doelgroep. De missie van het West-Vlaamse recruitment platform “recruiters helpen het dagelijkse gedoe in een positieve ervaring gieten” wordt zo nog extra benadrukt.
“Onze keuze om Brockmeyer te integreren in Jobtoolz was zeer snel gemaakt”, vertellen Jochen Callens en Dieter D’hondt, co-founders van het West-Vlaamse Jobtoolz. “We bieden reeds de beste technologische oplossing op gebied van employer branding en applicant tracking voor kmo’s, maar de instroom van valabele sollicitanten blijft vaak de grootste uitdaging in de huidige war for talent. Door de koppeling met Brockmeyer bieden we niet enkel meer dan 1.700 kanalen wereldwijd, maar ook het doorgedreven partnership met LinkedIn speelt hierin een belangrijke rol.”
Via slimme algoritmes die de data analyseren krijgen de klanten van Jobtoolz op ieder moment het juiste kanaal voor de vacature. “Concreet weten we dankzij de koppeling waar het beste talent voor de functie zich bevindt en kunnen we hier ten volle op inzetten”, voegt Arne Vanaelst, digital marketeer bij Jobtoolz er nog aan toe. “Voor onze klanten betekent dit betere kandidaten tegen lagere kosten in een veel snellere tijdspanne.”
Uniek in België
Voor Brockmeyer is Jobtoolz de eerste partner in België en een nieuwe stap richting verdere internationalisatie. “We zijn uitermate enthousiast over deze nieuwe partnership” vertelt Sebastien Monnet, partner-manager bij Brockmeyer. “Samen staan we sterk. Jobtoolz optimaliseert hun recruitment strategie met onze diensten om zo kmo-klanten nog beter te bedienen, terwijl wij onze internationale scope verder uitbreiden. Bovendien kunnen we door deze samenwerking ons unieke en zeer complete job marketing portaal nog gebruiksvriendelijker maken.”
Tussen het eerste gesprek en de koppeling van het akkoord tussen de beide partners zate slecht 4 maanden. “Dit laat zien dat Jobtoolz uitermate flexibel en efficiënt aan de slag ging”, heet het bij de Nederlanders.