Het Oostendse Jetairfly, onderdeel van de Duitse groep TUI, heeft één van zijn Boeings in een niet alledaags jasje gestopt. De Belgische luchtvaartmaatschappij schilderde en bestickerde het vliegtuig in het thema van de Family Life Hotels. Deze hotellijn van de TUI-groep is één van de eigen hotelconcepten waarmee Jetair en TUI nog meer de stap hebben gezet van touroperator-doorverkoper naar vakantieproducent.
Het vliegtuig vloog voorheen in de gekende lichtblauwe TUI-kleuren en wordt nu een vliegend publiciteitsbord voor de nieuwe hotelketen in heel Europa. Deze Boeing 737-800 “next generation” was in juli 2007 het eerste van vijftien spiksplinternieuwe vliegtuigen die Jetairfly toen in gebruik nam.
De beschildering van dit vliegtuig past in het internationale rijtje van in totaal zes TUI-vliegtuigen die de hotellijnen van RIU Hotels & Resorts, Robinson, Magic Life, TUI Blue en Family Life als beschildering dragen. Family Life Hotels maken deel uit van de unieke hotel- en vakantieconcepten die je enkel bij TUI en Jetair kunt
boeken. TUI en Jetair geven hiermee een nieuwe invulling aan de definitie van touroperator. Van de vroegere rol van vakantiedistributeur is het bedrijf geëvolueerd naar de rol van vakantieproducent. In de hotels die hieronder vallen, bepaalt de toerismegroep zelf de stijl, de aankleding, het serviceniveau en de beleving. Op die manier wordt controle gehouden over de volledige vakantiebeleving: van boeking, over de vlucht en de transfer tot in het hotel zelf. De dertien Family Life
Hotels in de Jetair-brochure en -website zijn opgebouwd als een gemoedelijk vakantiedorp, waar je van een quality time gezinsvakantie kunt genieten – zowel kinderen met ouders samen, als afzonderlijk. Er zijn Family Life Hotels op elf vakantiebestemmingen rond de Middellandse Zee en in de Canarische eilanden. (KC)